Norwegian version of this page

Heidi Omdal

Professor
Department of Education
Phone
+47 38141213
Office E2308 (Universitetsveien 25, 4630 Kristiansand, Norway)

Areas of responsibility

Academic and professional training and qualifications                

January 30. 2009: Public disputation for obtaining the degree of PhD at the University of Oslo, Faculty of Education      

2002-2006: The University of Oslo, Department of special education, following the Dr.polit-program fulfilling all paper obligations and exams

1998-2000: The University of Oslo, Department of special education, 2nd degree of special education (Master’s degree), obtaining the degree of cand.ed. (special needs teacher)

1997-1998: Agder University College, 2nd degree of special education, specializing in social and emotional problems in children and adolescents

1993-1996: Agder University College, obtaining the qualifications for being a preschool teacher

1990-1993: Kristiansand Cathedral school (high school), general studies

 

Research groups

* Special education

* Children's welfare and upbringing (established at University of Agder in 2014 as an interfaculty research group working with children's welfare in the community, school, kindergarten and home)

Research

Selective mutism

Capacity building in Early Childhood Education and Care institutions

Academic interests

Children with selective mutism and innovation (planning change-processes to improve practice).

Selected publications

Bø, I, Thorsen, A. Arstad, Løge, I. K., & Omdal, H. (2004). Overgangen fra barnehage til skole. Bedre skole (04), 80-87. (Transition from kindergarten to school).

Kovac, V. B., Tveit. A.-D., Omdal, H., & Lund, I. (2018). Directional motion: An empirically based model of development in educational institutions. Improving Schools, 21 (2), 127-140.  https://doi.org/10.1177/1365480218772637

Kovac, V. B., Lund, I., & Omdal, H. (2017). Learning environment in light of systemic, institutional and cultural interpretations: An empirically-based conceptual analysis. Educational Studies. 53 (1), 78-94. DOI: 10.1080/00131946.2016.1264400

Omdal, H. & Thorød, A.-B.(ed.). (2021). Ulike profesjoner, felles mål. Barn og unge i risiko. Oslo: Universitetsforlaget. (Different professions, common goals: Children and youth in risk).  

Omdal, H., & Lund, I. (2021). Ledelsens betydning for samarbeid i barnehagen. I H. Omdal & A.-B. Thorød (ed.), Ulike profesjoner, felles mål: Barn og unge i risiko (pp. 51-66) Oslo: Universitetsforlaget. (The management's influence on the collaboration in kindergarten).

Omdal, H. & Barsøe, L. (2021. Samarbeid om barn med spesialle behov i barnehagen. I H. Omdal & A.-B. Thorød (ed.),Ulike profesjoner, felles mål: Barn og unge i risiko (pp. 67-84)Oslo: Universitetsforlaget. (Cooperation when children have special needs in kindergarten).

Omdal, H. (submitted). Foreldrenettverk for barn som unngår å snakke. I H. Omdal & A.-B Thorød (ed), Ulike profesjoner, felles mål: Barn og unge i risiko (pp. 35-50)Oslo: Universitetsforlaget. (Parent networks for children who avoid speech). 

Omdal, H. & Thorød, A.-B. (red.) (2021). Innledning. I H. Omdal & A.-B. Thorød (red.),Ulike profesjoner, felles mål: Barn og unge i risiko (pp. 11-18)Oslo: Universitetsforlaget. (Introduction).

Omdal, H., & Roland, P. (2020). Possibilities and challenges in sustained capacity-building in Early Childhood Education and Care (ECEC) institutions. ECEC leaders’ perspectives, European Early Childhood Education Research Journal, 28 (4), 568-581, DOI: 10.1080/1350293X.2020.1783929

Omdal, H. (2018). Kapasitetsbygging og samarbeid i barnehage og skole når barn er tause. I H. Omdal, & R. Thygesen (red.), Å falle mellom to stoler: Samarbeid til barnets beste i barnehage og skole. (s. 25-48). Oslo: Universitetsforlaget. (Capacity-building and cooperation in kindergarten and school in cases of selective mutism).

Omdal, H. (2018). Være Sammen: Kapasitetsbygging i voksen-barn-relasjoner i barnehagen. I H. Omdal, & R. Thygesen (red.), Å falle mellom to stoler: Samarbeid til barnets beste i barnehage og skole. (s. 88-102). Oslo: Universitetsforlaget. (Being Together: Capacity-building in adult-child-interactions in kindergarten).

Omdal, H. (2018). Referanser. I H. Omdal, & R. Thygesen (red.), Å falle mellom to stoler: Samarbeid til barnets beste i barnehage og skole. (s. 212-242). Oslo: Universitetsforlaget. (To fall between two chairs: Cooperation for the child's best in kindergarten and school).

Omdal, H. (2018). Stikkord. I H. Omdal, & R. Thygesen (red.), Å falle mellom to stoler: Samarbeid til barnets beste i barnehage og skole. (s. 243-245). Oslo: Universitetsforlaget.

Omdal, H. (2018). Forfatteromtaler. I H. Omdal, & R. Thygesen (red.), Å falle mellom to stoler: Samarbeid til barnets beste i barnehage og skole. (s. 206). Oslo: Universitetsforlaget.

Omdal, H., & Thygesen, R. (2018). Forord. I H. Omdal, & R. Thygesen (red.), Å falle mellom to stoler: Samarbeid til barnets beste i barnehage og skole. (s. 13). Oslo: Universitetsforlaget.

Omdal, H. (2018). Innhold. I H. Omdal, & R. Thygesen (red.), Å falle mellom to stoler: Samarbeid til barnets beste i barnehage og skole. (s. 5-11). Oslo: Universitetsforlaget.

Omdal, H., & Thygesen, R. (2018). Profesjonelt samarbeid rundt barn og unge med ekstra utfordringer i barnehage og skole. I H. Omdal, & R. Thygesen (ed.), Å falle mellom to stoler: Samarbeid til barnets beste i barnehage og skole. (s. 15-24). Oslo: Universitetsforlaget. (Professional cooperation when children and youth have special needs in kindergarten and school).

Omdal, H., & Thygesen, R. (ed.). (2018). Å falle mellom to stoler: Samarbeid til barnets beste i barnehage og skole. Oslo: Universitetsforlaget.

Omdal, H. (2018). Creating teacher capacity in Early Childhood Education and Care Institutions implementing an authoritative adult style. Journal of Educational Change. 19 (1), 103-129. https://doi.org/10.1007/s10833-017-9315-y Open access-publikasjon.

Omdal, H. (2016). Når barnet unngår å snakke. Selektiv mutisme i barnehage og skole. Oslo: Universitetsforlaget. (When the child does not speak. Selective mutism in kindergarten and school).

Omdal, H. (2015). From silence to speech: Understanding children who withdraw from social communication from a relational and contextual perspective. In D. Lansing Cameron, & R. Thygesen, (Eds.), Transitions in the field of special education. Theoretical perspectives and implications for practice. (pp. 171-187). New York: Waxmann.

Omdal, H. (2014). The child who doesn’t speak. Understanding and supporting children with selective mutism. Kristiansand: Portal Academic.

Omdal, H. (2009). The silent child in the kindergarten, school and home: A qualitative observation and interview study of children with selective mutism in their natural environments. Dissertation for the degree PhD. Oslo: Faculty of Education, University of Oslo, No.105.

Omdal, H. (2008). Including children with selective mutism in mainstream schools and kindergartens: Problems and possibilities. International Journal of Inclusive Education. 12 (3), 301-315.

Omdal, H. & Galloway, D. (2008). Could selective mutism be re-conceptualised as a specific phobia of expressive speech? An exploratory post-hoc study. Child and Adolescent Mental Health. 13 (2), 74-81.    

Omdal, H. (2007). Can adults who have recovered from selective mutism in childhood and adolescence tell us anything about the nature of the condition and/or recovery from it? European Journal of Special Needs Education. 22 (3), 237-253.

Omdal, H. & Galloway, D. (2007). Interviews with selectively mute children. Emotional and Behavioural Difficulties. 12 (3), 205-214.

Omdal, H. (2003). Det tause barnet. I S. Matre., & E. Maagerø. (red.). Når barn erobrar språket. Ulike perspektiv på barns språkutvikling. (s. 243-257). Kristiansand: Høyskoleforlaget. (The silent child). 

Thorsen, A. Arstad, Bø, I, Løge, I. K., & Omdal, H. (2006). Transition from day-care centres to school. What kind of information do schools want from day-care centres and parents, and what kind of information do the two parties want to give schools? European Early Childhood Education Research Journal14 (1), 77-90.

Short biography

Posts held        

June 2021-: Professor in special education at the University of Agder

August 1st.2010- June 2021: Associate Professor in special education at the University of Agder

August 1st.2008- July 31st.2010: Study coordinator at the University of Stavanger, Department of preschool teacher education

May 2009- May 2010: Maternity leave

October 29th.2007- July31st.2008: University lecturer in education atthe University of Stavanger, Department of preschool teacher education

August 15th.2007- October 28th.2007: Educational leader for a group of children with special needs at Aubeberget barnehage in the Municipality of Stavanger

August 1st.2006- July 31st.2007:Study coordinator at the University of Stavanger, Department of preschool teacher education

November 2006- July 2007: Maternity leave

August 6th.2001- November 30 2006: A PhD-fellow at the University of Stavanger, Centre for Behavioural Research (now named as The National centre for Learning environment and Behavioural research)

October 2004- August 2005: Maternity leave

January 1st.2001- June 30 2001: Assistant Professor at Tromsø University College, the preschool teacher education

June 1st.2000- December 31st.2000: Special educational counselor at Sørlandet Competence Centre, The early intervention group

January 1998- August 1998: Support teacher in The Special Educational Team in the Municipality of Kristiansand

August 1996- August 1997: Support teacher in the kindergartens of the Municipality of Vennesla. 

June 1st.1996- August 1st.1996: Preschool teacher in Linerla kindergarten in the Municipality of Kristiansand  

Publications

  • Omdal, Heidi (2021). Forfatteromtaler. In Omdal, Heidi & Thorød, Anne Brita (Ed.), Ulike profesjoner felles mål : Barn og unge i risiko. Universitetsforlaget. ISSN 9788215032443. p. 143–146.
  • Omdal, Heidi & Thorød, Anne Brita (2021). Stikkord. In Omdal, Heidi & Thorød, Anne Brita (Ed.), Ulike profesjoner felles mål : Barn og unge i risiko. Universitetsforlaget. ISSN 9788215032443. p. 163–168.
  • Omdal, Heidi & Thorød, Anne Brita (2021). Referanser. In Omdal, Heidi & Thorød, Anne Brita (Ed.), Ulike profesjoner felles mål : Barn og unge i risiko. Universitetsforlaget. ISSN 9788215032443. p. 147–162.
  • Omdal, Heidi & Thorød, Anne Brita (2021). Forord. In Omdal, Heidi & Thorød, Anne Brita (Ed.), Ulike profesjoner felles mål : Barn og unge i risiko. Universitetsforlaget. ISSN 9788215032443. p. 9–10.
  • Omdal, Heidi & Thorød, Anne Brita (2021). Innledning. In Omdal, Heidi & Thorød, Anne Brita (Ed.), Ulike profesjoner felles mål : Barn og unge i risiko. Universitetsforlaget. ISSN 9788215032443. p. 11–18.
  • Omdal, Heidi (2021). Foreldrenettverk for barn som unngår å snakke. In Omdal, Heidi & Thorød, Anne Brita (Ed.), Ulike profesjoner felles mål : Barn og unge i risiko. Universitetsforlaget. ISSN 9788215032443. p. 35–50.
  • Omdal, Heidi & Barsøe, Lise (2021). Samarbeid om barn med spesielle behov i barnehagen. In Omdal, Heidi & Thorød, Anne Brita (Ed.), Ulike profesjoner felles mål : Barn og unge i risiko. Universitetsforlaget. ISSN 9788215032443. p. 67–84.
  • Omdal, Heidi & Lund, Ingrid (2021). Ledelsens betydning for samarbeid i barnehagen. In Omdal, Heidi & Thorød, Anne Brita (Ed.), Ulike profesjoner felles mål : Barn og unge i risiko. Universitetsforlaget. ISSN 9788215032443. p. 51–66.
  • Omdal, Heidi & Roland, Pål (2020). Possibilities and challenges in sustained capacity-building in early childhood education and care (ECEC) institutions: ECEC leaders’ perspectives. European Early Childhood Education Research Journal. ISSN 1350-293X. 28(4), p. 568–581. doi: 10.1080/1350293X.2020.1783929. Full text in Research Archive
  • Omdal, Heidi (2018). Være Sammen: Kapasitetsbygging i voksen-barn-relasjoner i barnehagen. In Omdal, Heidi & Thygesen, Ragnar (Ed.), Å falle mellom to stoler. Samarbeid til barnets beste i barnehage og skole.. Universitetsforlaget. ISSN 978-82-15-02944-3. p. 88–102.
  • Omdal, Heidi (2018). Kapasitetsbygging og samarbeid i barnehage og skole når barn er tause. In Omdal, Heidi & Thygesen, Ragnar (Ed.), Å falle mellom to stoler. Samarbeid til barnets beste i barnehage og skole.. Universitetsforlaget. ISSN 978-82-15-02944-3. p. 25–48.
  • Omdal, Heidi & Thygesen, Ragnar (2018). Profesjonelt samarbeid rundt barn og unge med ekstra utfordringer i barnehage og skole. In Omdal, Heidi & Thygesen, Ragnar (Ed.), Å falle mellom to stoler. Samarbeid til barnets beste i barnehage og skole.. Universitetsforlaget. ISSN 978-82-15-02944-3. p. 15–24.
  • Kovac, Velibor Bobo; Tveit, Anne Dorthe; Omdal, Heidi & Lund, Ingrid (2018). Directional motion: An empirically based model of development in educational institutions. Improving Schools. ISSN 1365-4802. 21(2), p. 127–140. doi: 10.1177/1365480218772637.
  • Omdal, Heidi (2017). Creating teacher capacity in Early Childhood Education and Care institutions implementing an authoritative adult style. Journal of educational change. ISSN 1389-2843. 19(1), p. 103–129. doi: 10.1007/s10833-017-9315-y. Full text in Research Archive

View all works in Cristin

  • Omdal, Heidi & Thorød, Anne Brita (2021). Ulike profesjoner felles mål : Barn og unge i risiko. Universitetsforlaget. ISBN 9788215032443. 168 p.
  • Omdal, Heidi; Helgesen, Svein & Skaar, Gunnar (2020). "Learning to live together". Hva kan vi lære av Være Sammen? Forlaget Horisont. ISBN 978-82-998558-1-5. 8 p.
  • Omdal, Heidi & Thygesen, Ragnar (2018). Å falle mellom to stoler. Samarbeid til barnets beste i barnehage og skole. Universitetsforlaget. ISBN 978-82-15-02944-3. 245 p.

View all works in Cristin

  • Omdal, Heidi (2024). Including children with selective mutism in mainstream schools and kindergartens- possibilities and challenges.
  • Kostøl, Elin Marie Frivold; Matre, Marianne Engen; Schønberg, Hilde Wallerud; Øgård, Monika; Lund, Ingrid & Haldammen, Eva Nordby [Show all 32 contributors for this article] (2023). Stopp nedbemanningen i skolen. Fædrelandsvennen. ISSN 0805-3790.
  • Omdal, Heidi (2023). Creating parent capacity in cases of selective mutism.
  • Omdal, Heidi; Rognaldsen, Eirik; Edvardsen, Ingvild & Heggheim, Sander (2023). Marte klarte ikke å snakke med andre enn familien og noen få venner. [Internet]. nrk.no.
  • Omdal, Heidi & Lilleåsen, Liv R. Bjerke (2023). Gjorde narr av professor i kommunestyremøtet. Nå svarer hun. Nettopp dette viser at de ikke innser alvoret. [Newspaper]. Glåmdalen .
  • Omdal, Heidi & Lilleåsen, Liv R. Bjerke (2023). Sjokkert professor om Glommasvingen. Dette er jo helt vilt. Det er jo nærmest anarki. [Newspaper]. Glåmdalen .
  • Omdal, Heidi; Lundahl, Kathe-Inger; Fredriksen, Marte & Hellesund, dag (2023). Still spørsmål til ekspertpanelet. Paneldebatt.
  • Omdal, Heidi; Simonsen, Anne Klepsland & Helling, Gunvor (2023). Tips til hvordan bruke Snapchat som snakkeøvelse med barn med selektiv mutisme. [Internet]. youtube.com.
  • Omdal, Heidi; Simonsen, Anne Klepsland & Helling, Gunvor (2023). Tips til hvordan hjelpe barn med selektiv mutisme i barnehagen. . [Internet]. youtube.com.
  • Omdal, Heidi & Fiskå, Thomas Eikeland (2023). Hva er selektiv mutisme? [Internet]. Animasjonsfilm på youtube.com.
  • Omdal, Heidi (2023). Storm.
  • Omdal, Heidi (2022). Det tause barnet.
  • Omdal, Heidi (2022). Det tause barnet. [Internet]. Youtube.
  • Omdal, Heidi & Storvik, Line Fredheim (2022). Slik kan du hjelpe barn med spesielle behov. [Journal]. Første Steg.
  • Omdal, Heidi (2022). Det tause barnet.
  • Omdal, Heidi (2022). Det tause barnet.
  • Omdal, Heidi (2022). Det tause barnet.
  • Omdal, Heidi; Sellevold, Terje & Stiansen, Yngve (2022). Skolevegring brer om seg. [Radio]. NRK Radio, Sørlandssendinga.
  • Omdal, Heidi; Storvik, Line Fredheim & Hvidsten, Bente Borthne (2022). Fire tegn på at barnet ditt kan trenge hjelp i barnehagen. [Journal]. Første Steg nr. 3.
  • Omdal, Heidi & Storvik, Line Fredheim (2022). Flere barn får spesialpedagogisk hjelp enn før. [Journal]. Første Steg nr. 3.
  • Omdal, Heidi & Helling, Gunvor (2022). Case, Sarah 5 år, animasjon. [Internet]. Vimeo.
  • Omdal, Heidi (2022). Det tause barnet.
  • Omdal, Heidi; Havik, Trude & Galloway, David Malcom (2022). Capacity building for democratic and sustainable change in high-risk groups.
  • Omdal, Heidi & Simonsen, Anne Klepsland (2022). Selektiv mutisme.
  • Omdal, Heidi (2022). Barn i risiko eller risikable metoder? .
  • Omdal, Heidi (2021). Forståelse og tilnærming til unge med selektiv mutisme.
  • Omdal, Heidi & Oksvold, Ronny (2021). Hedvig var taus i nesten 20 år. Møtet med en spesiell person endret livet hennes. . [Internet]. TV2.no.
  • Omdal, Heidi; Landre, Hedvig & Oksvold, Ronny (2021). Hedvig var taus i nesten 20 år. Møtet med en spesiell person endret livet hennes. [Internet]. TV2.no.
  • Omdal, Heidi; Lundahl, Kathe; Simonsen, Anne Klepsland; Brøntveit, Marianne Olsen & Alver, Vigdis Ingrid (2021). Selektiv mutisme, hva er det og hva hjelper? [Radio]. Lærerrommet, podcast for Utdanningsforbundet.
  • Omdal, Heidi (2021). Tause barn ber stille om hjelp. [Internet]. Pitchedag med NRK.
  • Omdal, Heidi (2021). Hvordan kan kollegaer på UiA bygge kapasitet i læringsmiljøet for studentene?
  • Omdal, Heidi (2021). Selektiv mutisme.
  • Omdal, Heidi; Sillesen, Merete & Landre, Hedvig (2021). Selektiv mutisme: Det eneste jeg ville var å snakke. [Journal]. Kamille.
  • Omdal, Heidi (2020). Når barnet ikke snakker.
  • Omdal, Heidi & Jelstad, Jørgen (2020). Nesten dobbelt så mange barn får ekstra støtte i barnehagen som i første klasse. [Internet]. Utdanningsnytt.no.
  • Omdal, Heidi & Jelstad, Jørgen (2020). Forskere etterlyser mer spesialpedagogikk i utdanningen av barnehagelærere. [Internet]. Utdanningsnytt.no.
  • Omdal, Heidi (2019). Når barnet unngår å snakke.
  • Omdal, Heidi; Haugland, Frida; Nilsen, Ruth Einervoll & Laugaland, Johan Mihle (2019). Barn uten språk. [Radio]. NRK P1 Rogaland.
  • Omdal, Heidi (2019). Hvordan forstå og møte barns frykt og unngåelsesatferd i barnehage og skole? .
  • Omdal, Heidi (2019). Angst og emosjonelle utfordringer.
  • Omdal, Heidi (2019). Angst og emosjonelle utfordringer.
  • Omdal, Heidi (2019). Angst og emosjonelle utfordringer hos barn.
  • Omdal, Heidi (2019). Angst og emosjonelle utfordringer hos barn.
  • Omdal, Heidi (2019). Foreldrerollen når barn har selektiv mutisme.
  • Omdal, Heidi (2019). Utvikling av sosial kompetanse i barnehagen.
  • Omdal, Heidi (2019). Relasjonsarbeid i barnehagen.
  • Omdal, Heidi (2019). Endrings- og utviklingskompetanse.
  • Karlsen, Karl Erik; Simonsen, Anne Klepsland & Omdal, Heidi (2019). Selektiv mutisme. Helsestudio1. [TV]. TVAgder.
  • Omdal, Heidi & Løkås, Mariell Tverrå (2019). Hvorfor begynte det ene barnet å snakke, mens det andre forble taust? [Business/trade/industry journal]. barnehage.no.
  • Omdal, Heidi (2019). Possibilities and challenges in sustained capacity building in Early Childhood Education and Care (ECEC) institutions. From ECEC leaders’ points of view.
  • Omdal, Heidi (2018). Lovverk som regulerer oppvekstsektorens virkefelt.
  • Omdal, Heidi (2018). Emosjonelle utfordringer hos barn og unge.
  • Christiansen, Atle & Omdal, Heidi (2018). Barn med særlige behov får ikke hjelpen de har krav på. [Internet]. uia.no.
  • Omdal, Heidi (2018). Organisatoriske rammer rundt barn med spesielle behov i barnehage.
  • Omdal, Heidi (2018). Å falle mellom to stoler. Samarbeid til barnets beste i barnehage og skole.
  • Omdal, Heidi (2018). De tause barna.
  • Omdal, Heidi (2018). Kommunikasjon og relasjon.
  • Skogedal, Magnus Nødland; Omdal, Heidi; Canrinus, Esther Tamara & Dalehefte, Inger Marie (2018). Hva må til for å være lærer i 2018? [Internet]. UiA, Fakultet for humaniora og pedagogikk.
  • Kutrovac, Monica; Omdal, Heidi & Fredriksen, Marte (2018). Marte (21): Jeg tisset på meg fordi jeg ikke klarte å be om hjelp. [Internet]. TV2.no, Forsiden.
  • Beeder, Desta Marie; Omdal, Heidi & Fredriksen, Marte (2018). Når barnet ikke snakker. [TV]. TV2, God morgen Norge.
  • Omdal, Heidi (2018). Stikkord. In Omdal, Heidi & Thygesen, Ragnar (Ed.), Å falle mellom to stoler. Samarbeid til barnets beste i barnehage og skole.. Universitetsforlaget. ISSN 978-82-15-02944-3. p. 243–245.
  • Omdal, Heidi (2018). Innhold. In Omdal, Heidi & Thygesen, Ragnar (Ed.), Å falle mellom to stoler. Samarbeid til barnets beste i barnehage og skole.. Universitetsforlaget. ISSN 978-82-15-02944-3. p. 5–11.
  • Omdal, Heidi (2018). Transitions in educational contexts.
  • Omdal, Heidi (2018). Creating teacher capacity in Early Childhood Education and Care institutions implementing an authoritative adult style.
  • Omdal, Heidi (2018). Referanser. In Omdal, Heidi & Thygesen, Ragnar (Ed.), Å falle mellom to stoler. Samarbeid til barnets beste i barnehage og skole.. Universitetsforlaget. ISSN 978-82-15-02944-3. p. 212–242.
  • Omdal, Heidi (2018). Forfatteromtaler. In Omdal, Heidi & Thygesen, Ragnar (Ed.), Å falle mellom to stoler. Samarbeid til barnets beste i barnehage og skole.. Universitetsforlaget. ISSN 978-82-15-02944-3. p. 206–206.
  • Omdal, Heidi & Thygesen, Ragnar (2018). Forord. In Omdal, Heidi & Thygesen, Ragnar (Ed.), Å falle mellom to stoler. Samarbeid til barnets beste i barnehage og skole.. Universitetsforlaget. ISSN 978-82-15-02944-3. p. 13–13.
  • Hagen, Ingvild Helle & Omdal, Heidi (2018). Disse barna er blitt en glemt gruppe. [Internet]. UiA, Fakultet for humaniora og pedagogikk.
  • Omdal, Heidi (2018). Creating teacher capacity in Early Childhood Education and Care institutions.
  • Omdal, Heidi (2018). Creating parent capacity in cases of selective mutism.
  • Omdal, Heidi (2018). Hva gjør vi med de tause barna? FAGbloggen- En blogg fra Fagakademiet. https://fagbloggen.fagakademiet.no/hva-gjor-vi-med-de-tause-barna.
  • Larsen, Rita Irene & Omdal, Heidi (2017). De tause barna. Foreldrenettverk når barn unngår å snakke. Blogginnlegg fra studenter i forskningsprosjekt, UiA. https://www.uia.no/studenter-i-forskningsprosjekt/de-tause-barna.
  • Omdal, Heidi (2017). Selektiv mutisme i barnehage og skole.
  • Omdal, Heidi (2017). Være Sammen: Kapasitetsbygging i voksen-barn-relasjoner i barnehagen.
  • Omdal, Heidi (2017). Når barnet unngår å snakke. Kursdag for Fagakademiet.
  • Omdal, Heidi (2017). Barn i risikosituasjoner II.
  • Omdal, Heidi (2017). Barn i risikosituasjoner.
  • Omdal, Heidi (2017). Når barnet unngår å snakke.
  • Omdal, Heidi (2017). Når barnet unngå å snakke.
  • Omdal, Heidi (2017). Hvordan kan PPT bidra til å utvikle et positivt læringsmiljø for barn med selektiv mutisme i skole og barnehage?
  • Omdal, Heidi (2017). Psykososiale vansker.

View all works in Cristin

Published Apr. 16, 2024 10:52 AM