Bønnhoff, Heidi Esma Dahl
(2020).
Fostering ‘digital citizens’ in Norway: experiences of migrant mothers.
Families, Relationships and Societies.
ISSN 2046-7435.
10(3),
p. 377–393.
doi: 10.1332/204674320X16047231238221.
Full text in Research Archive
Bønnhoff, Heidi
(2020).
Foreldresamarbeid på nett. Erfaringer til mødre med migrasjonsbakgrunn.
Fontene forskning.
ISSN 1890-9868.
13(1),
p. 4–17.Full text in Research Archive
Bønnhoff, Heidi Esma Dahl
(2021).
Det er lett å ramle utenfor den digitale hjemmeskolen.
Fædrelandsvennen.
ISSN 0805-3790.
Bønnhoff, Heidi
(2021).
Morsrollen under lupen: hvordan morsrollen formes i det digitale rom.
Bønnhoff, Heidi
(2012).
Ukomplisert kjærlighet i kompliserte erfaringer. Tidsskrift for psykisk helsearbeid.
ISSN 1503-6707.
9(02),
p. 185–188.
Bønnhoff, Heidi
(2021).
Morskap, migrasjon og digitale medier. En institusjonell etnografi av den digitaliserte hverdagen til mødre med migrasjonsbakgrunn.
University of Agder.
ISSN 978-82-8427-030-2.Full text in Research Archive
Skagestad, Linda; Larsen, Inger Beate & Bønnhoff, Heidi
(2015).
Det ekstra leddet?
En kvalitativ studie om samarbeidet mellom kommunal
psykisk helsetjeneste og ambulerende akutteam. Universitetet i Agder.
I Stortingsmelding nr. 13 (2011-2012) Utdanning for velferd. Samspill i praksis (Samspillsmeldingen) kap. 9.7.1 påpekes spesielt utfordringer innen utdanning til sosialfaglig arbeid og det å få tydeliggjort sosialfaglig felleskompetanse. Det er behov for endring innenfor hver av BSV-utdanningene og i samspillet mellom dem. Det ønskes bredere grunnutdanninger og mer tverrfaglig samarbeid. Det er nødvendig med flere faglige felleselementer og tverrprofesjonell samarbeidslæring, og den sosialfaglige kompetansen må styrkes.
Kunnskapsdepartementet bestemte seg for gjennomføring av et nasjonalt SAK-prosjekt som skulle ledes av UHR. I regi av UHR er St.meld. 13 blitt fulgt opp med prosjektet Sosialfaglig kompetanse og BSV-utdanningene.
Sosialfagprosjektet skal blant annet bidra til å styrke og videreutvikle de sosialfaglige felleselementene i dagens tre BSV-utdanninger. Dessuten skal prosjektet stimulere til tettere samarbeid mellom utdanningsinstitusjonene og stimulere til samordnet forskningsinnsats i nært samarbeid med yrkesfeltene på tvers av studieprogrammer og utdanningsinstitusjoner.