Norwegian version of this page

Frank Egeland

Associate Professor
Department of Education
Phone
+47 38141259
Mobile phone
+4740221411
Office E1207 (Universitetsveien 25, 4630 Kristiansand, Norway)

Publications

  • Hillen, Prof. Andrea Stefanie & Egeland, Frank (2021). ICT based self-assessment in VET Pre-Service Teacher Training. In Hillen, Prof. Andrea Stefanie; Wolcott, Peter; Schaffer, Connie; Lazareva, Aleksandra & Jr, Robert Morris Gray (Ed.), Assessment theory, policy, and practice in higher education - Integrating feedback into student learning. Waxmann Verlag. ISSN 978-3-8309-4478-2. p. 75–88.
  • Egeland, Frank (2005). Didaktisk bruk av IKT i lærerutdanningen ved HiA. IKT i et praksisfellesskap, Didaktikk, dannelse og data: Artikler om høgskolepedagogikk. Universitetet i Agder.

View all works in Cristin

  • Egeland, Frank & Rousseau, Liv Grendstad (2022). Læring med stil. Nordnorsk lederutvikling (NNL). ISBN 978-82-992995-8-9. 45 p.
  • Egeland, Frank (2021). Om oppgaveskriving. Nordnorsk lederutvikling (NNL). ISBN 978-82-93209-16-4. 52 p.
  • Egeland, Frank & Rousseau, Liv Grendstad (2012). Læring med stil. Nordnorsk lederutvikling - NNL. ISBN 9788293209126. 43 p.

View all works in Cristin

  • Egeland, Frank (2023). Den selvregulerte yrkesfagelever er ønsket.
  • Kostøl, Elin Marie Frivold; Matre, Marianne Engen; Schønberg, Hilde Wallerud; Øgård, Monika; Lund, Ingrid & Haldammen, Eva Nordby [Show all 32 contributors for this article] (2023). Stopp nedbemanningen i skolen. Fædrelandsvennen. ISSN 0805-3790.
  • Kverneggen, Kari-Anne Helleberg; Egeland, Frank & Hillen, Prof. Andrea Stefanie (2023). Vocational teachers adapting their instruction in times of changes and challenges regarding the phenomenon of self-regulation.
  • Kverneggen, Kari-Anne Helleberg & Egeland, Frank (2022). Elevenes selvregulering ​ i en tidlig fase av Covid 19 - pandemien En deskriptiv studie.
  • Egeland, Frank (2022). Aksjonsforskning i en pedagogisk sammenheng.
  • Egeland, Frank (2022). Fagfornyelsen, intern plan, lærlingearbeid.
  • Egeland, Frank (2022). Fagfornyelsen og Intern plan. Opplæringskontorenes arbeid med lærlinger.
  • Egeland, Frank; Haaland, Grete & Kristiansen, Aina (2022). Statsråd Brenna svarer ikke på yrkesfagkrisen i norsk ungdomsskole. Dagsavisen. ISSN 1503-2892.
  • Egeland, Frank; Haaland, Grete & Kristiansen, Aina (2022). Ti års satsing - null resultat. . Dagsavisen. ISSN 1503-2892.
  • Egeland, Frank; Haaland, Grete & Kristiansen, Aina (2022). Hvordan få elevene gjennom yrkesutdanningen? Yrke. ISSN 1504-1905. p. 58–61.
  • Egeland, Frank; Haaland, Grete & Kristiansen, Aina (2022). Hvordan få elevene gjennom yrkesutdanningen? Svaret ligger i ungdomsskolen. Yrke. ISSN 1504-1905. 66(4), p. 58–61.
  • Egeland, Frank; Haaland, Grete & Kristiansen, Aina (2022). Ti års satsing på yrkesfag – null resultat. Dagsavisen. ISSN 1503-2892.
  • Egeland, Frank (2022). Yrkesfaglærernes gjennomføring av hjemmeskole i vgs. under Covid 19 pandemien. En deskriptiv studie. .
  • Egeland, Frank (2021). Situasjonsbeskrivelse som utviklingsverktøy i arbeid med klassens læringsmiljø.
  • Egeland, Frank (2021). Kommunikasjon mellom instruktør og lærling i byggfag.
  • Egeland, Frank (2021). 20 studiepoeng med NNL og UiA. www.NNL.no - fagartikler.
  • Egeland, Frank (2021). Faglig lederkurs.
  • Egeland, Frank (2021). Covid-19 og yrkesfagene,hvordan gikk det med elevene? Yrke. ISSN 1504-1905. 65(4), p. 54–57.
  • Hillen, Prof. Andrea Stefanie & Egeland, Frank (2021). Self-assessement and feedback in Pre-Service Teacher Training (VET) supported by an LMS .
  • Egeland, Frank & Hillen, Prof. Andrea Stefanie (2021). IKT-basert egenvurdering i yrkeslærerutdanningen (PPUy) .
  • Egeland, Frank & Hillen, Prof. Andrea Stefanie (2020). Self-assessment as feedback for student learning in Higher Education (VET).
  • Hillen, Prof. Andrea Stefanie & Egeland, Frank (2019). Self-assessment in Pre-service vocational Teacher Training.
  • Egeland, Frank (2019). Manglende forberedelse av ungdomsskoleelever til valg og gjennomføring av yrkesfaglige studieprogram.
  • Egeland, Frank (2019). Forberedelse av ungdomsskolelever til valg av yrkesfag i Norge.
  • Egeland, Frank & Andersen, Rune (2018). Erfaringer fra innføring i IKT og e-læring for yrkesfaglærere. .
  • Egeland, Frank (2018). Mer yrkesfag i ungdomsskolen gir mindre frafall på videregående. Agderposten. ISSN 0805-3723.
  • Egeland, Frank (2015). Faglige lederkurs i regi av opplæringskontor. Faglige ledere som har ansvaret for lærlinger. Kommunikasjon, læring og læringsmiljø.
  • Egeland, Frank (2015). Foredrag om vurderingskompetanse. Kurset ble holdt for samtlige fagprøvenemnder på Agder i regi av fylkeskommunen. 12 fordrag fordelt på Vest- og Aust Agder.
  • Egeland, Frank (2009). Action and transparency - use of ICT education of vocational teschers.
  • Egeland, Frank; Skiftun, Paulsen, Åse; Wigstøl, Kari & Simonsen, Birte (2009). “We live in Lyngby” - traditional storylinemethod based on students activity in a modern digital way.
  • Egeland, Frank (2008). Om læring. NettNå: et nettverksmagasin for nordnorsk lederutvikling.
  • Egeland, Frank & Simonsen, Birte (2005). IKT i fagene,- hvor ellers?
  • Stokke, Kurt Einar; Snoen, Else; Brevik, Birger; Utvær, Britt Karin Støen; Egeland, Frank & Skutlaberg, Bernt (2016). Prioriteringer, tiltak og fremgangsmåter i arbeidet med å styrke kvalitet i lærerutdanning for yrkesfag. Universitet og høgskolerådet, UHR-NRLU.
  • Egeland, Frank (2009). Nettverks rapport Lærende nettverk Agder. Utdanningsdirektoratet.

View all works in Cristin

Published Apr. 16, 2024 10:50 AM