Research
Jeg er interessert i forholdet mellom politikk og profesjon i en norsk utdanningskontekst. I avhandlingen min undersøker jeg de spesifikke betingelsene for lærernes profesjonelle handlingsrom som er fastsatt i Stortingsmelding 28 og læreplanen for norsk i LK20, og videre hvordan lærerne forstår og fortolker dette i egen praksis.
Short biography
Jeg er utdannet allmennlærer med erfaring fra både barnehage og grunnskole. Jeg har en mastergrad i nordisk litteraturvitenskap og er for tiden i ferd med å spesialisere meg innenfor språkvitenskap. Jeg har også bidratt til å utarbeide rom- og funksjonprogrammet for den nye barneskolen i Tvedestrand kommune som ble ferdigstilt høsten 2023. I dette prosjektet har jeg arbeidet med å sikre at skolens arkitektoniske rammer er i tråd med intensjonene i LK20. Målet har vært å bygge en skole som fremmer trivsel, læring og utvikling i et kreativt, skapende og utforskende læringsmiljø - både innenfor og utenfor skolens vegger.